Fogyjunk diéta nélkül. Megmutatjuk, hogyan!

Mit együnk hogy fogyjunk

mit együnk hogy fogyjunk fogyáshoz segítség

A jó étrend segít, hogy megadhassuk testünknek a számára szükséges tápanyagokat, mindeközben finomakat ehessünk. Ilyen a Volumetrics diéta is, ismerjük meg, próbáljuk ki! Az ételek mérete és kalóriatartalma nem mindig van egyenes arányban egymással: vannak nagyobb méretű, de alacsony kalóriatartalmú ételek, és vannak olyanok, amelyek kisebbek, ám sűrűek, vagyis magas a kalóriatartalmukés vannak nagyméretű kalóriadús fogások is.

Ezek is érdekelhetnek

Az emberek többsége hajlamos az ételek mérete alapján étkezni, vagyis azt nézni, hogy mit együnk hogy fogyjunk adagot szedett a tányérjára, nem pedig azt, hogy valójában mit eszik, és annak az élelmiszernek milyen a kalóriatartalma, tápanyagtartalma, energiaértéke. Ez különösen akkor okozhat gondot például hízástha kisméretű, de magas kalóriatartalmú ételekből szedünk sokat a tányérunkra.

mit együnk hogy fogyjunk fogyókúra kalória számláló

A Volumetrics diéta az ételek beltartalmára, sűrűségére és térfogatára alapoz: lényege, hogy olyan ételek fogyasztását preferálja nagyobb mennyiségben, amelyek nagy térfogatúak ugyan, de kis sűrűségűek és alacsony kalóriatartalmúak. Az ilyen ételek több helyet foglalnak el a gyomorban, jobban telítenek, ezeket elfogyasztva azt érezzük, hogy sokat ettünk: hamar jóllakunk tőlük, viszont nem viszünk be nagy mennyiségű kalóriát általuk.

Egyszerű fogyókúrás étrend diéta alappillére a rendszeres zöldség- és gyümölcsfogyasztás, mert ezek az élelmiszerek energiával és tápanyagokkal látnak el, viszont nem tartalmaznak hatalmas mennyiségű kalóriát.

Természetesen mellettük sok más élelmiszer is fogyasztható, tehát szó sincs koplalásról, éhezésről.

Hogyan fogyjunk le hatékonyan? 1. Az étkezés

Miért jó? A Volumetrics diéta a zöldségeken és a gyümölcsökön alapul, főleg a magas víztartalmúakon, ezeken kívül pedig még számtalan élelmiszer szerepel a diétában engedélyezettek listáján — mind olyanok, amelyek könnyen telítenek, jóllakottság-érzetet biztosítanak, egészségesek és tápanyagban bővelkednek, ám kalóriatartalmuk alacsony.

A napi három főétkezés és a két köztes étkezés garantáltan gondoskodik arról, hogy ne legyünk éhesek, ám egészségesen, rostban gazdagon táplálkozzunk, és közben megszabadulhassunk a felesleges kilóinktól.

Így működik a Volumetrics A diétát egy Barbara Rolls nevű táplálkozástudós alkotta meg. Négy csoportba sorolta az élelmiszereket azok sűrűsége alapján. Az első, nagyon alacsony sűrűségű csoportba tartoznak a keményítőt nem tartalmazó zöldségek, gyümölcsök, a zsírszegény tej, és a húsleves alapú epesav fogyás.

Mit együnk, hogy formába hozzuk magunkat nyárra?

A második kategóriában a kis sűrűségű ételek találhatók, mint például a keményítőt tartalmazó gyümölcsök és zöldségek, a gabonafélékaz alacsony zsírtartalmú húsok, fehérjeturmixok, hüvelyesek, és alacsony zsírtartalmú vegyes ételek, például a tésztafélék. A harmadik, közepes sűrűségű csoportban vannak a zsírosabb húsok, és az olyan kedvencek, mint a sajt, pizza, hasábburgonya, salátaöntet, kenyér, ropi, jégkrém.

  1. A fogyás nem egyszerű folyamat, főleg a hason lévő súlyfelesleg esetében.
  2. Hamvai pg fogyása
  3. Kategória: További fogyókúrás cikkek Hogyan fogyjunk le hatékonyan?

A negyedik kategória pedig a nagy sűrűségű és egyben magas kalóriatartalmú élelmiszereket gyűjti, mint a keksz, chips, csokoládé, cukor, sütemények, vaj, olaj, diófélék. A különböző kategóriákban található élelmiszerekből úgy érdemes összeállítanunk az étrendünket, illetve az étkezéseink alapanyagait, hogy főként az első két kategóriából válogatunk.

Fontos, hogy figyeljünk az alapanyagok minőségére, és étkezéseinket úgy rakjuk össze, hogy azok ne legyenek egyoldalúak, mindig tartalmazzák a legfontosabb makrotápanyagokat, tehát elegendő fehérjeszénhidrát és zsír legyen bennük.

További cikkeink a témában

A főétkezések kalóriatartalma legyen kalória. Fontos, hogy olyan ételeket válasszunk, amelyek telítenek és magas víztartalmúak — emiatt tökéletes a leves, valamint a salátafélék és a sovány, fehérjedús húsok, ezek képezzék étrendünk alapját. A leves, a zöldségek és a gyümölcsök százaléka víz, ezek mellett például a joghurt 75 százaléka víz és a tészta 65 százalék is jó választás.

mit együnk hogy fogyjunk pancreas diéta

Ha étkezéseink során magas víztartalmú, nagy térfogatú ételeket fogyasztunk, akkor rostokkal, vitaminokkal és fontos tápanyagokkal látjuk el a szervezetünket, és a sóvárgást is elkerülhetjük, hiszen sokáig tele lesz a gyomrunk, és nem fogunk éhséget érezni. A harmadik kategóriából csak óvatosan eszegessünk, a negyedik kategóriába sorolt élelmiszereket pedig mit együnk hogy fogyjunk, ha elkerüljük, ugyanúgy, mint a hozzáadott cukrot tartalmazó és a feldolgozott élelmiszereket, valamint az alkoholos italokat is — persze azért néha belefér egy-egy ilyen fogás is az életünkbe, de tartsunk mértéket.

A diéta könnyen fenntartható étkezési szokásokat hoz az életünkbe, változatosan és kreatívan készíthetjük el az ételeinket egy kis odafigyeléssel és tudatossággal. Már azzal is nagy eredményt érhetünk el, ha az eddig megszokott ételeink alapanyagait lecseréljük: a tésztát váltsuk teljes kiőrlésűre, sajtból fogyasszunk zsírszegény változatot, a lisztből is vegyünk teljes kiőrlésűt, a tejből zsírszegényet, ezzel máris kevesebb kalóriát viszünk be.

Desszertet is fogyaszthatunk, érdemes tejtermék alapú, cukormentes és zsírszegény finomságokat enni.

MIT EGYEK? - a legjobb élelmiszerek

A tízórait és az uzsonnát fehérjeturmix-szal is kiválthatjuk. Ha alkoholt szeretnénk inni, tartsunk mértéket, a nőknél egy ital, a férfiaknál kettő fér bele egy nap, és válasszunk tudatosan: a borok, a világos sörök és a gin alacsony energiasűrűségűek, míg a koktélok a magas sűrűségű kategóriába esnek.

  • Hogyan fogyjunk le 10 kilónyi zsírt egy hónap alatt edzés nélkül
  • Köles fogyókúra

Egészségügyi előnyei is vannak a diétának A diéta szívbarát, hiszen a zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonafélék, a könnyű telített zsírok és a sómennyiség csökkentése segít karban tartani a koleszterinszintet, a vérnyomást, és segít a szívbetegségek megelőzésében is. Emellett a diéta, mivel hozzájárul a lassú, de hosszú távú fogyáshoz, csökkenti az elhízás következtében kialakuló 2-es típusú cukorbetegség kockázatát.

Kutatások igazolták, hogy a Volumetrics diéta követőinek alacsonyabb az éhomi inzulin- és vércukorszintje, mint azoké, akik energiadús, sűrű ételeket esznek.

Hogyan veszítsünk 10 kilónyi zsírt egy hónap alatt edzés nélkül

Előnye: tökéletes diéta annak, aki imád egész nap rágcsálni, és annak, aki szereti a kiadós mit együnk hogy fogyjunk. Hátránya: a diéta alapja a zöldségfogyasztás, így azok számára, akik nem szeretik a friss zöldségeket, nehézséget okozhat a betartása.

Mintaétrend egy napra Frittata sovány mozzarellával és zöldséggel, 1 bögre zsírszegény tej Tízórai 1 pohár zsírszegény, cukormentes epres joghurt Ebéd Lencseleves, Grillezet lazac joghurtos kapros mártással, ½ csésze főtt barna rizs, Friss zöldsaláta Uzsonna.