A fogyás egészséges üteme - HáziPatika

Egészséges fogyás. Mennyi is az egészséges fogyás hetente?

Tartalom

    A pluszkilók nem egyik pillanatról a másikra, hanem hosszú hónapok, és évek alatt kúsznak fel.

    egészséges fogyás

    Ahhoz, hogy egészséges keretek között szabaduljon meg tőlük valaki, ehhez is időre van szükség. Ma már számos diéta közül válogathat az ember, amelyek gyors fogyással kecsegtetnek, ezeknek azonban számos hátulütője lehet. Hiszen aki rapid módon szabadul meg a súlyfeleslegtől, annál hiába szaladnak le a kilók, az eredmény nem lesz tartós, mi több, a leadott kilók gyorsan visszatérnek: ezt nevezik jojóeffektusnak.

    egészséges fogyás

    Ha visszatérsz a diéta után a korábbi életviteledhez, a kiéheztetett szervezet és a masszív koplalás elkerülhetetlenül a kilók gyorsabb visszakúszásához vezet, mivel a kóros kalória- vagy tápanyagmegvonás miatt a szervezet éhező módba lép, és nekiáll energiát raktározni. Hány kilót szabad fogyni egy hónap alatt?

    Az egészséges fogyás: üteme, mérése és a zsírégetők Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Hány kg fogyás számít normálisnak, egészségesnek?

    Sokan szeretnének akár 10 kilótól is megszabadulni egyetlen hónap leforgása alatt, ez azonban csak hatalmas - akár 50 kilós - súlyfeleslegnél valósulhat meg. Az Amerikai Járványügyi és Betegségmegelőzési Központ táplálkozási szakértői és dietetikusai szerint a pluszkilók gyors leadása elkerülhetetlenül a kilók visszakúszásához vezet, a tartós eredmény elérése érdekében csak fokozatosan érdemes fogyni.

    egészséges fogyás

    A szakemberek az optimális fogyást ezért heti 0, egészséges fogyás állapítják meg, ez egy hónap egészséges fogyás kilót jelent. Ilyen tempóban lehet úgy fogyni, hogy a leadott kilók jó eséllyel később se térjenek vissza.

    Tegyük fel, ha valaki heti szinten fél kiló zsírtól szeretne megszabadulni, kalóriadeficitre lesz szüksége, hiszen ennyi kalóriát tartalmaz fél kiló zsír. Egy napra lebontva ez nagyjából kalória mínusz elérését jelenti, a többletkalória egy része táplálkozásból, a másik része testmozgásból adható le.

    Hatályos: