Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz - MYPROTEIN™

16/8 fogyókúra

Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig. Semmi péksütemény, semmi nasi, de még a puritánnak tűnő íztelen zabpehelyt is kerülöm. Feketén iszom a kávét és délig semmilyen ételt nem veszek magamhoz.

Én, aki ételesben hordozta magával a csirke-rizset és akinél mindig volt 30g shakerbe rejtett tejsavófehérje elhatároztam, hogy adok egy esélyt a böjtölésnek. A kezdeti zavaró éhségérzet és 16/8 fogyókúra gyengeség után rákaptam az ízére ha van ilyen. Több súllyal dolgoztam az edzőteremben és még jobban is éreztem magam.

16/8 fogyókúra nem tudok hasról fogyni

Amikor még csak olvasgattam a témában meglepően tapasztaltam, hogy magyarul nincs egy pártatlan, az előnyöket-hátrányokat is őszintén bemutató cikk a böjtölésről. Azért írom ezt a cikket, hogy aki magyarul szeretne olvasni az időszakos böjtölésről, az is találjon elfogulatlan forrást. Valamint azért, hogy ha századjára megkérdezik miért nem reggelizek, akkor végre tudjak egy épkézláb cikkre linkelni. Sok tévhit és városi legenda lengi körbe a böjtölést, pedig a terület az utóbbi években a kutatók körében is egyre népszerűbb.

Ez a cikk az időszakos böjt időzítésének, előnyeinek, a böjtöléssel kapcsolatban felmerülő kérdéseknek és a böjtölést vizsgáló kutatások masszív gyűjteménye.

Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?

Ugrálj szabadon a fejezetek között, mentsd le és térj vissza a cikkhez. Mi az az időszakos böjtölés? Az időszakos böjtölés intermittent fasting nem egy diéta, hanem egy táplálkozási rendszer.

Míg a legtöbb diéta szigorúan előírja milyen ételeket fogyaszthatsz, addig az időszakos böjt csupán az étkezés időtartamát szabja meg. Két állapotot foglal magába az időszakos böjtölés: vagy étkezel vagy böjtölsz. A módszer hatékonyságának növelése érdekében érdemes avokádó fogyókúra böjtöléssel töltött időszakot minél hosszabbra nyújtani. Ennek számtalan 16/8 fogyókúra módja van. Az időszakos böjtölés furcsa állatfaj a varázslatos diéták, csodaporok és mágikus pirulák világában.

A böjtölés nem egy védjegyezett márka, bár Ofi Hofmekler a Harcosok étredje című könyvével megpróbálta saját ötleteként feltüntetni a böjtölést. Az IF ajánlásával nem akarnak eladni nekünk semmit.

Most ez a fogyókúra visz mindent!

Épp ellenkezőleg. De kinek van igaza?

16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

Hogyan működhet mégis a böjtölés? Mi történik, ha nem eszel? Fordítsuk meg. Mi történik, ha eszel? Amikor ragaszkodsz a 3 óránkénti étkezéshez, akkor a szervezetednek rendkívül nehéz zsírt égetnie.

Az utolsó étkezésünk után 8 — 12 óráig tart a tápanyagok feldolgozása és csak ezután lépünk a böjtölés állapotába.

Böjtölés közben sokkal egyszerűbb a testünknek leghatekonyabb fogyokuras tablettak égetnie, mivel alacsony az inzulinszintünk, ezért is olyan hatékony zsírégetés szempontjából az éhgyomorra végzett edzés.

Mivel általában nem várunk 12 órát két étkezés között, ezért szinte sosem kerülünk ebbe a természetes zsírégető üzemmódba. Az időszakos böjtölés a böjtöléssel töltött idő kitolásával és 16/8 fogyókúra étkezések időkeretek közé szorításával aknázza ki a szervezetünk természetes reakcióit.

Általában az étkezési szakaszban többet eszünk, de 4, esetleg 8 óra alatt szinte lehetetlen ugyanazt az ételmennyiség elfogyasztani, mint ha három óránként 15 órán keresztül folyamatosan ételhez nyúlnánk. Az időszakos böjtölés segít, hogy kevesebb kalóriát fogyassz, miközben több kalóriát égetsz, így a kalóriamérleg mindkét nyelve a 16/8 fogyókúra irányába fordul.

A súlyvesztésen kívül számos egyéb élettani hatása is van a 16/8 fogyókúra. Az időszakos böjt előnyei Talán a kelleténél több pozitív hatást is tulajdonítanak az időszakos böjtölésnek, mint amivel az valóban rendelkezik. A legtöbb előny úgy érzem egy kicsit eltúlzott, illetve én csak moderáltan tapasztaltam azokat.

Hogyan néz ki a 16/8 időablakos diéta?

Persze vannak olyan hatások, amelyeket csak hosszú távon jelentkeznek. Ezekre még várok… Fontos megemlíteni, hogy a böjtöléssel kapcsolatos kutatások jelentős része vagy kis mintán, vagy állatokon végzett kísérletek.

Nem azt mondom, hogy a felsorolt pozitív hatások hazugságok lennének, hanem a mértékük sokkal csekélyebb, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Az impozáns lista olvasása után tehát ne válj kultikus böjthívővé és kezdj vizespalackok beszerzésébe miközben kipakolod a hűtőszekrényed tartalmát.

Kezeld helyén az előnyöket.

16/8 fogyókúra házi fogyókúra tippek

Az időszakos böjtölés egy nagyszerű táplálkozási módszer, de nem csodapirula. A rövid szolgálati közlemény után pedig lássuk, milyen előnyökkel kecsegtet a böjtölés: 1. Serkentheti a növekedési hormon termelését A növekedési hormon a testkompozíció Jolly Jokere. Segít az izomtömeg növelésében, gyorsítja a zsírégetést és pozitív hatással lehet az edzés közben nyújtott teljesítményünkre is. A felsorolt előnyök megtapasztalásához pedig az időszakos böjtölés is hozzásegíthet.

8 éves fogyás. További cikkeink a témában

Hat férfi böjtölését kontrollált környezetben vizsgáló kutatás eredményei szerint már egy 5 napos böjtölési ciklus során is kimutatható a növekedési hormon szintjének emelkedése.

Időszakos böjtöléssel tovább élhetsz Tudósok számtalan tanulmányban bebizonyították már, hogy a kalóriamegvonás furcsa módon meghosszabbítja az életünket. Nem is olyan furcsa, ha belegondolunk. A jó hír, hogy az időszakos böjtölés is szinte ugyanazokat a pozitív hatásokat képes produkálni, mint a kalóriamegvonás.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Persze a böjtöléstől nem leszünk halhatatlan hegylakószerű kardforgatók, de a leggyakoribb időskori betegségek kockázatának csökkentésével a böjtölés valós előnye a hosszabb élet. 16/8 fogyókúra a sejtek megújulását Az időszakos böjtölés elősegíti a sejtek megújulását, az autofágiát. Az autofágia során a sejtek felhasználják a régi, rosszul működő fehérjéket és az energiából új, egészséges sejteket hoznak létre.

Az autofágia elősegíti a hosszabb életet, de segít a kutatóknak jobban megérteni a Parkinson- és Alzheimer-kórt is. Amikor az autofágia nem megy végbe kellő gyakorisággal a szervezet raktározni kezd olyan sejtes anyagokat, amik között előfordulnak az Alzheimer- és a Parkinson-kór kialakulásáért felelős fehérjék beta-amyloid, tau fehérje is.

Kutatók úgy vélik, hogy a 16/8 fogyókúra gyakori autofágia segít a szervezetnek a fent említett fehérjék lebontásában, ezzel meggátolva súlyos betegségek kialakulását. A 16/8 fogyókúra javítja az inzulinérzékenységet Az elnyújtott böjtöléssel töltött időszakban kisebb mennyiségben termelődik inzulin a hasnyálmirigyben, így lehetőségük van a sejteknek pihenni a folyamatos válaszreakcióra késztető három óránkénti étkezésekkel szemben.

Az alacsony inzulinszint továbbá elérhetővé teszi a zsírszöveteket, ezzel segítve a zsírégetést. Csökkentheti a rák kockázatát Bár vitatott és nem feltétlenül bizonyított hatása az időszakos böjtölésnek, de több kutatásban is a rák kockázatának csökkentésével és a 16/8 fogyókúra esélyek növelésével hozták összefüggésbe a böjtölést. A részben állatokon végzett kísérletek többsége inkább óvatos feltételezés, mintsem határozott állítás, ezért kezeljük helyén az információkat.

Egy 10 résztvevővel végzett kísérletben a kemoterápia előtti rövid idejű böjtölés 48 óra hatékonynak bizonyult a kemoterépia mellékhatásainak csökkentésében és az egészséges sejtek védelmében.

Az intermittent fasting előnyei és hátrányai.

Másik tanulmány szerint kemoterápia előtti váltott napokon kivitelezett egész napos böjtölés növeli a gyógyulás esélyét. Nem csak a rák, hanem a 2-es típusú diabétesz és kardiovaszkuláris betegségek esélyét is csökkentheti a váltakozó napokon végzett böjtölés az alábbi kutatás szerint.

Egyszerűbb napirend időszakos böjttel Az élettani előnyök mellett érdemes megfontolni a böjtölés hétköznapokra gyakorolt hatásait is. Számtalan lehetőség van a böjtölési-étkezési időszakok variálására, így biztosan megtalálod a napirendedbe illeszkedő módszert. A legtöbb útmutató a reggeli elhagyását javasolja, mivel ezzel hatékonyan ki tudod tolni az egész éjszakán át tartó böjtölést. Mit szólnál hozzá, ha ébredés után csak egy palack vizet vennél magadhoz és kezdődhetne is a napod?

A reggeli időnyerés mellett a három óránkénti 16/8 fogyókúra járó előkészületekkel sem fogyokuras tornak foglalkoznod, ha böjtölésre adod a fejed. Nem szükséges a porciókra osztott dobozaidat magaddal cipelned, ha az étkezi ablakot úgy időzíted, hogy épp otthon legyél, esetleg 1 étkezésnyi ételt viszel magaddal. Hogyan böjtölj?

Időszakos böjt (Intermittent fasting) tippek, tanácsok

A böjtölés szabályai Az időszakos böjtölésnek számtalan különféle variációja van a böjtölési-étkezési ablakok szabadon variálhatósága miatt. Míg az egyik módszert egyszerűen beillesztheted az napirendedbe, addig a másikkal maximalizálhatod a böjtölés élettani előnyeit, míg ugyancsak egy másik útmutatót követve elköteleződés nélkül tesztelheted a böjt hatásait.

Időszakos böjt: komplett útmutató kezdőknek

A módszer lényege, hogy 16 óra böjtölést követően csak egy 8 órás étkezési ablakban vihetünk be táplálékot. A böjtölés efféle módjára építette Martin Berkhan a Leangains módszertaminek hála széleskörben ismertté vált az IF ezen formája. 16/8 fogyókúra as módszer betartása egyszerű, mivel a 16 órás böjtölésbe beleszámít az éjszaka is.

  1. Szöveg: Csaba Orsolya
  2. Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Tizenhat órán át megtartóztatod magad, majd nyolc órán keresztül korlátok nélkül eszel — ez az alapja a most rendkívül népszerű diétának, ami szigorú, mégis viszonylag könnyen tarható, és hívei szerint nagyon eredményes.
  3. diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés - 8 éves fogyás

Egy további étkezés elhagyásával könnyen elérhetjük a A nap utolsó étkezése számomra a vacsora ig. A következő nap kihagyom a reggelit és az első étkezés az ebéd. Mivel minden nap ugyanakkor eszek és a böjtölési időszakok is megegyeznek, így egyszerűen hozzá lehet szokni ehhez a beosztáshoz. Ami nehézséget jelent talán, hogy a 8 órás étkezési ablakban kellő mennyiségű és tápanyagokban gazdag ételeket vigyek be.

  • Lé diéta
  • Hogyan néz ki a 16/8 időablakos diéta? | xMe - Just for me
  • Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz - MYPROTEIN™

A módszer szerint nők számáramíg férfiak esetében kalóriára érdemes csökkenteni a két böjtölős nap étkezéseinek kalóriamennyiségét.

Az módszer kritikusai jogosan mutatnak rá, hogy semmilyen kutatás nem támasztja alá az étkezés ilyen jellegű ütemezésének előnyeit. Azonban a csökkentett kalóriás napok szinte egész napos böjtöt jelentenek, így az diétát követők is tapasztalthatják az időszakos böjtölés kutatásokkal bizonyított hatásait.

Eat-Stop-Eat Az Eat-Stop-Eat módszert követve a böjtölés hossza 24 óra, amelyet egy héten egy vagy két alkalommal ajánlott tartani. A 24 órás böjtre épülő programot Brad Pilon 16/8 fogyókúra ismertté és a módszer népszerűsége azóta is töretlen. Gyakorlatilag ha hétfőn kor vacsorázol, akkor a következő étkezésed 16/8 fogyókúra keddi kor esedékes vacsora.

Böjtölhetsz vacsorától vacsoráig, vagy reggelitől reggeliig.

16/8 fogyókúra clean 9 diéta

Ilyen tekintetben nem szab meg követendő szabályokat a módszer. Heti egy nap böjt Böjtölj egy héten egyszer 24 órán keresztül.

16:8 diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés

Ez egyik legjobb módszer a böjttel ismerkedőknek, 16/8 fogyókúra nem kíván teljes elköteleződést heti 1 nap és mivel mentális kihívást jelent egy egész napos böjt tartása, így hatékonyan felkészít más beosztást követő böjtölés alkalmazására.

Ha szeretnél tömeget növelni vagy épp a módszerrel folyamatosan súlyt veszítesz, akkor a heti egy nap böjt jó megoldás lehet. Időszakos böjtölés váltakozó napokon A váltakozó napokon végzett böjtölés értelmében 24 órás böjtölési szakaszok váltják a 24 órás étkezési ablakokat. Tehát egy teljes böjtöléssel töltött napot követ egy szabad nap, majd újra böjtöléses nap és így tovább. A váltakozó napon végzett 24 órás böjt segít kihasználni a hosszabb böjtölés előnyeit, ezért is alkalmazzák az időszakos böjtölést vizsgáló tanulmányokban leggyakrabban ezt a módszert.

Míg potenciálisan az egyik legnagyobb pozitív hatással járó módszer, azonban a hétköznapokban való alkalmazása során nehézségekbe ütközhetünk. Sosem próbáltam a váltakozó napokon való böjtölést és nem is tervezem. Nem látom, hogyan illeszkedik be egy napirendbe anélkül, hogy feszültté tenne és napközben folyamatosan a következő étkezésen járna az eszem. Melyik böjtölési módszert kövesd? Mindegyik módszernek más előnye van, illetve máshogy illeszkednek egy kötött napirendhez.

A különböző célok és helyzetek alapján a következő sorrendet lehet felállítani: Legjobb böjtölési módszer kezdőknek:.