diéta – 8 óra evés, 16 óra pihenés - 8 éves fogyás

16 óra koplalás diéta, Az egyik legjobb diétás módszer, amit még soha nem próbáltál: Intermittent Fasting

Most ez a fogyókúra visz mindent!

Időszakos böjt: komplett útmutató kezdőknek

Máris mutatjuk, mi is ez. Mit jelentenek a számok?

16 óra koplalás diéta

Az időszakos böjt ezen formája szerint a nap 16 órájában kell beslimmer testsúlycsökkentő kapszula dm böjtöt tartani, a fennmaradó 8 órában viszont korlátozás nélkül lehet étkezni.

A 8 órás időszakot érdemes a nap közepére időzíteni, például 10 és 18 óra közé.

16 óra koplalás diéta

Mennyire hatékony? Nemrégiben jelent meg az első tanulmány, amely 12 hetes időszakban vizsgált 23 túlsúlyos személyt, akik a diéta alapján reggel 10 és délután 6 óra között ehettek bármit, a nap többi részében azonban csak kalóriamentes folyadékot fogyasztottak.

Este 8 után leteszem a villát és fel nem emelem azt másnap délig. Semmi péksütemény, semmi nasi, de még a puritánnak tűnő íztelen zabpehelyt is kerülöm. Feketén iszom a kávét és délig semmilyen ételt nem veszek magamhoz. Én, aki ételesben hordozta magával a csirke-rizset és akinél mindig volt 30g shakerbe rejtett tejsavófehérje elhatároztam, hogy adok egy esélyt a böjtölésnek. A kezdeti zavaró éhségérzet és átmeneti gyengeség után rákaptam az ízére ha van ilyen.

A tanulmány megállapította, hogy a kontrollcsoporttal összehasonlítva a résztvevők napi kb. A diéta tehát nem gyors, de hatékony és kíméletes, mivel nem jár annyi lemondással,mint más diéták vagy böjtök. A módszer hatékonyságát néhány tudós szerint a cirkadián ritmusunk, azaz a belső óránk is támogatja.

16:8 Intermittent fasting | Tippek és tanácsok a sikeres időszakos böjthöz

Mik lehetnek a hátulütői? A 16 órán keresztüli teljes koplalás könnyen okozhat gyengeséget és fáradékonyságot. A másik gond pedig az lehet, ha a maradék 8 órában próbálunk kompenzálni és túl sok egészségtelen ételt fogyasztunk.

Írta: B Z Az időszakos böjt Intermittent fasting — IF névre hallgató táplálkozási módszer egy évek óta létező fogyókúra, melynek több típusa is van. A legújabb variációja a elnevezést kapta, és a lényege, hogy egy 8 órás időintervallumban eszünk csak, majd 16 órán át egyáltalán nem viszünk be táplálékot.

Ennek két kockázata is lehet; az egyik a rossz közérzet, esetleg gyomorégés. A másik pedig az, hogy a 8 óra alatt fogyasztott túl sok hizlaló étel miatt hízunk, és nem fogyunk.

Mire érdemes figyelni?

8 éves fogyás. További cikkeink a témában

Érdemes a 8 óra alatt is figyelni arra, hogy többször együnk keveset, mert az a legjobb a szervezetnek. A legkedvezőbb az ötszöri étkezés. És bár a diétában a szabad időszakban nincsenek megvonások, nagyban növelhetjük a hatékonyságot, ha figyelünk, hogy mit eszünk.

IDŐSZAKOS BÖJT kezdőknek! - Fogyj és élj egészségesebben!

Ezeket érdemes fogyasztani: - gyümölcsök és zöldségek, - teljes kiőrlésű gabonafélék, például barna rizs, zab, árpa, - sovány fehérjeforrások, például baromfi, hal, bab, lencse, tofu, diófélék, magvak, alacsony zsírtartalmú túró, tojás. Hogyan tehetjük könnyebbé? Az alábbi tippek más diétáknál és böjtöknél is hatékonyan bevethetőek: - Figyeljük a rendszeres vízfogyasztásra.

16 óra koplalás diéta

A sztárok is követik? Sokat hallani arról, hogy a diéta a hírességek körében is népszerű, van, aki időszakosan iktat be szakaszos böjtöt az életébe, míg mások a teljes életmódjukat ehhez igazítják. Arról nincs információnk, hogy ki űzi minden egyes nap, ki pedig időszakosan, de úgy tudni, hogy többek között Hugh Jackman, Beyoncé, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, és Ben 16 óra koplalás diéta is alkalmazták már a diétát.