9 nélkülözhetetlen vitamin fogyókúra alatt

Vitaminok fogyáshoz, A 7 legjobb fogyasztó hatású vitamin és ásványi anyag

Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Sokan azt hiszik, a vitaminok fogyasztása automatikusan felér egy jó fogyókúrával, holott korántsem ez a helyzet. Önmagában egyetlen vitamin sem garantálja a pluszkilóktól való megszabadulást, a megfelelő táplálkozási szokások és rendszeres testmozgás kiegészítőjeként azonban nagyon is hasznunkra lehetnek.

Szervezetünkben rengeteg különböző biokémiai folyamat játszódik le, melyek megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy elegendő mennyiségben legyenek jelen bennünk a különböző vitaminok.

3 vitamin, amelyek nélkül a fogyás lehetetlen – hogy állsz velük?

Ennek hiányában a feles kilók leadására tett kísérleteink is rendre meghiúsulhatnak, ezért érdemes fogyókúra közben is gondoskodnunk a megfelelő vitaminellátásról. De mely vitaminok segíthetnek a fogyásban, és honnan szerezhetjük be őket legkönnyebben?

Amikor már a vitaminok fogyáshoz testedzés és az állandó diéta sem használ a zavar pluszkilók ellen, ideje bevetni a következő vitaminokat! B-vitaminok Fő funkciójuk az anyagcsere, az idegrendszer és az izomzat optimalizálása, de a segítségükkel a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék is gyorsabban emésztődnek meg. Nagy mennyiségben többek között a lencsében, a babban, a tejben, a tojásban, a teljes kiőrlésű gabonatermékekben, a sovány húsokban, a burgonyában és a banánban találhatóak meg a B-vitaminok. D-vitamin Kulcsfontosságú szerepet játszik a fogyásban, ugyanis ha a szervezet D-vitamin készlete alacsony, a test energia helyett zsírrá azaz plusz kilókká fogja alakítani az elfogyasztott cukrot. Kutatások ráadásul azt is bebizonyították, hogy azok az elhízott emberek, akik rendszeresen szednek D-vitamint és kalciumot, lényegesen több kilótól képesek megszabadulni.

A Lifehack cikke ebben nyújt segítséget. Mire jók az egyes vitaminok?

grönlandi moszat fogyás hogyan fogyjunk 5 kg-ot

D-vitamin Egy nemrég megjelent tanulmányból az derül ki, hogy azok a túlsúlyos személyek, akiknek vitaminok fogyáshoz nagyobb mennyiségben van jelen a D-vitamin, könnyebben szabadulnak meg a pluszkilóktól egy fogyókúra esetén. Ezzel szemben a szóban forgó vitamin hiánya akár kóros elhízáshoz is vezethet — mint több felmérésből kiderült, az amerikaiak többsége például korántsem jut elegendő D-vitaminhoz.

  • Egészséges étrend fogyáshoz
  • Fogyókúra forever
  • Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Egészségmegőrzés » 3 vitamin, amelyek nélkül a fogyás lehetetlen — hogy állsz velük?
  • 9 nélkülözhetetlen vitamin fogyókúra alatt
  • A vitamindús táplálkozás nemcsak egészséged szempontjából elengedhetetlenül fontos, hanem alakod formálásában is komoly szerepet kaphat.

Vitaminok fogyáshoz a D-vitamin semmibe sem kerül, nagyon könnyű hozzájutnunk, ha egyszerűen elég időt töltünk a napon. Manapság egyre gyakoribb azonban, hogy sokan alig mozdulnak ki a négy fal közül, ez esetben számos különböző tabletta, csepp és hasonló kiegészítő segítségével pótolhatjuk a kimaradt mennyiséget.

férfi mell fogyás napi étrend fogyáshoz

Mindemellett a D-vitamin megtalálható például a tonhalban, a májban, a sajtban, a tojássárgájában, a gabonapelyhekben és a tejben is.

C-vitamin A mindenki által legismertebb vitaminról szintén bizonyították már tudósok, hogy könnyebben voltak képesek lefogyni azok, akiknek szervezetében nagyobb mennyiségben volt megtalálható. A legegyszerűbb, ha egy egészséges zöldség- és gyümölcsdiétával szerezzük be a kellő mennyiségű C-vitamint, melyről az is köztudott, hogy segít szervezetünknek a vas lebontásában.

Edd magad karcsúra! Csúcsminőségű fogások a Te anyagcseretípusodra szabva: Megújult a Metodic Food

A kivi, a görögdinnye, az ananász, a grapefruit, a papaja, a málna, az áfonya és az eper mind-mind tele van ezzel az alapvető vitaminnal. A B12 hiányában a szóban forgó tápanyagok zsírszövetekké alakulnak ahelyett, hogy energiaként égetnénk el őket, vagyis minél több van belőle szervezetünkben, annál sikeresebben védhetjük ki az elhízást. A kobalamin kizárólag az állati szervezetekből származó húsokban és egyéb termékekben található meg, például a szardíniában vagy más halételekben, a marha- és szárnyashúsban, a tejben és a tojásban, így a vegetáriánusok egyes típusainak és vegánoknak nem ajánlható fogyókúrás kiegészítő.

B1-vitamin Ez a vitamin, melyet tiaminként és aneurinként is ismerünk, étvágyunk szabályozásában játszik szerepet, tehát ha nem rendelkezünk megfelelő mennyiséggel belőle, többet kívánunk enni, gyorsabban felhalmozódnak rajtunk a zsírpárnák. Emellett a B1-vitamin a szénhidrátok lebontásához is hozzájárul.

a leghatasosabb fogyokurak 5-6 kg fogyás

A tiamin sokféle élelmiszerben megtalálható, többek közt a tejben, a tojásban, a különféle gabonákban és magokban, a narancsban, a disznóhúsban, a tésztában, a kenyérben és a rizsben is, emellett tablettaformában is kapható. Mindemellett fontos megemlítenünk a különféle ásványi anyagokat vitaminok fogyáshoz. A kalcium például hozzájárul az anyagcsere szabályozásához, és féken tartja vércukorszintünket.

A legfontosabb vitaminok és ásványi anyagok diétában

D-vitaminnal párosítva remekül segíthet a fogyásban — a tejtermékekben csipkebogyó tea fogyókúra bőségesen megtalálható. A vas fontos szerepet játszik sejtjeink oxigénellátásában, hiányában pedig vérszegénység léphet fel, minek következtében könnyebben kifáradunk egy zsírégető torna alkalmával. A magnézium hiánya szintén igencsak hátráltatja diétánk sikerességét, ugyanis ez az anyag rendkívül fontos szervezetünk energiaellátása szempontjából.

Legkönnyebben a különböző gabonafélék fogyasztásával pótolhatjuk.

fogyás utáni plasztika tb fogyni németül