FOGYÁS, DIÉTA, FOGYÓKÚRA NÉLKÜL!

Genetikai diéta

A táplálkozás nagyon összetett témakör, és talán az egyik legvitatottabb terület, ahol még a szakemberek véleménye is merőben eltér egymástól annak tekintetében, hogyan táplálkozz egészségesen.

genetikai diéta megállt a fogyás gyakori

Minél jobban beleveti magát valaki ebbe a témába és minél több információ birtokába jut, rendszerint annál nagyobb káosz lesz a fejében. Ugyanis az általános táplálkozási ajánlásokon túl, az egyik szakkönyv vagy szakember azt állítja, hogy ez a helyes és egészséges étkezési mód, míg a másik szakkönyv vagy szakember pont az ellenkezőjét taglalja.

Ráadásul amennyi teória van, annyi tudományos kísérlettel is támasztott érvelés van mögötte. Sokszor még a tanult szakemberek, genetikai diéta tudnak eligazodni ezekben a genetikai diéta útvesztőkben, akkor mit várjunk egy laikus embertől, aki csak szeretne lefogyni, vagy egészségesebben élni? Ráadásul a táplálkozás az összetettségén túl még nagyon veszélyes terület is, hiszen óriási hatása van annak, hogy mit és hogyan eszel meg, sejtjeid működésére, ezáltal egészségi állapotodra, energiaszintedre és testi formádra.

genetikai diéta chilliburner ár

FONTOS: Különböző tanulmányok bizonyították azt is, hogy az, amit megeszel és megiszol, fizikai szinten a legnagyobb hatással arra van, hogy kialakul-e szervezetedben a rettegett daganatos betegség vagy sem. A következő ábrát érdemes alaposan szemügyre venned: Rizikófaktorok amik a rák kialakulásában szerepet játszanak A táplálkozás szervezetünk alapjaira hat.

Abból tudnak felépülni a sejtjeidk, amilyen tápanyagokkal ellátod őket. Minden sejtednek önálló anyagcseréje van. Ha a szervezeted nem kapja meg sejt szinten, amire szüksége van, akkor annak energia ellátása genetikai diéta fog.

genetikai diéta ir diéta mintaétrend

Ha egy sejt energia ellátása csökken, akkor nem lesz képes ellátni megfelelően a funkcióit. Ráadásul a sejtjeid folyamatosan pusztulnak és újjáépülnek. Ha egy sejt vitalitása alacsony, akkor genetikai diéta újjáépítő folyamatok során degeneratív elváltozások mehetnek végbe bennük. Magyarán a sejtek kilépnek az egységből és kórós burjánzások alakulhatnak ki. A következő ábra nagyon jól illusztrálja, hogy mi mindenre hat a táplálkozásunk, és abból hogyan építkezik a szervezet: A fent leírtakból kiderül, hogy a táplálkozásodnak elképesztően nagy hatása van mind a testi, mind az értelmi és mind az érzelmi területeidre.

Így néz ki egy nap a ketogén diétán

Ez nem játék, hanem nagyon komoly dolog! Sokan ezt nem tudják, még sok orvos sem, tisztelet a kivételnek. Talán most kezdi felismerni az orvostudomány, hogy a következő idézet igencsak helytálló: Egy betegségnek sok apja lehet, de minden betegség anyja a helytelen táplálkozás.

Ha az alapok nem megfelelőek, akkor arra nem lehet megfelelően építkezni. Ha ennyire életbevágóan fontos terület ez, akkor jogos a kérdés, hogyan táplálkozz egészségesen?

Tehát a fent leírtak alapján 5 lépésben személyre szabottan állítjuk be a táplálkozást:

Nem szabad sablon diétákat ráhúzni az emberekre, hogy mindenki egyen pl. Egyedi genetikai kódod és életviteli beállítottságod határozza meg azt, hogy mi Neked a jó és egészséges táplálkozási mód. Miért nem vagyunk egyformák a táplálkozási igényeink szerint sem?

Ez annak köszönhető, hogy az emberiség a történelem során különböző klímazónákban telepedett le, ahol a túlélés érdekében alkalmazkodnia kellett az adott környezeti hatásokhoz és az adott területeken lévő élelemforrásokhoz. Ezek befolyásolták a homeosztatikus rendszereiket, mint például az idegrendszert, emésztőrendszert, hormonrendszert.

Táplálkozás genetikai teszt | Gellért Labor - Vérvétel Budapesten, magánlabor a Gellért téren

Így jelentős különbségek alakultak ki ember és ember között. Nézzünk erre konkrét példákat!

Mit tartalmaz a csomag?

Mit esznek az eszkimók? Többnyire halat és fókát, így a táplálkozásuk meglehetősen gazdag fehérjékben és zsírokban. Ők nem jutnak hozzá sem gyümölcsökhöz, sem zöldségekhez. Ennek ellenére nem produkálnak olyan civilizációs betegségeket, mint egy átlag amerikai vagy európai ember. Azért, mert a szervezetük alkalmazkodott a túlélés érdekében ehhez az életmódhoz.

Most pedig nézzünk egy másik példát. Mit esznek az indiaiak? Többnyire zöldségeket, gyümölcsöket, gabonaféléket és magvakat. Érdekes módon ott is sokkal több az egészséges és fitt ember. Tehát, ha összehasonlítjuk ezt a két szélsőséges példát, akkor van különbség a táplálkozási szokásaikban?

Akkor melyik az egészséges irányzat? Természetesen mind a kettő. Kinek az egyik, kinek a másik. Ráadásul a modern civilizációban az ember legyőzte a távolságot, ennek az lett a genetikai diéta, hogy a különböző táplálkozási típusokba tartozó népcsoportok elkezdtek egymással keveredni, ennek következtében számos altípus alakult ki. Ebből c9 étrend is következik, hogy az egészséges táplálkozás kulcsa az egyéni sajátosságokban rejlik.

IDE KATTINTVA MINDENT MEGTALÁL AZ OLDALON!

Ahhoz, hogy megtudd, hogy Neked melyek azok az élelmiszerek, amelyek egyénre szabottan számodra megfelelőek, alapvetően 4 területet kell megvizsgálnunk a szervezeted működésében. Autonóm idegrendszer Az első terület a vegetatív vagy más néven autonóm idegrendszer.

Az autonóm idegrendszer az idegrendszer azon része, amelyet nem tudunk tudatosan iránytani, hanem önállóan gondoskodik testünkben számos folyamat szabályozásáért. Alapvetően két részből áll, szimpatikus aktív és paraszimpatikus passzív oldalból. A következő ábrán jól látszik melyik oldal, mit szabályoz a szervezetünkben: A tested mindig az egyensúlyra törekszik, és akkor működik jól a vegetatív idegrendszer, ha mindkét oldal egyformán erős és kiegyensúlyozott. Mialatt az idegrendszered ezen két része próbálja testedben az egyensúlyt fenntartani, számos dolog hat rá.

A táplálkozás az egyik legerősebb faktor, ami mind a szimpatikus, mind a paraszimpatikus oldalra hatással van. Ha nem megfelelőek a tápanyagok és azok arányainak bevitele, akkor nagyon könnyen fel tudod borítani ezt az egyensúlyt. Ráadásul genetikailag kinek az egyik, kinek a másik oldala genetikai diéta erősebb lehet. A lényeg, hogy mindig a gyengébbik oldalt kell erősíteni, mert akkor kerülünk egyensúlyba.

Genetikai táplálkozás – Gyakori kérdések | ProFitt Diéta – a fogyókúra vége

A táplálkozás hat a vegetatív idegrendszerre, a vegetatív idegrendszeri beállítottság pedig részben meghatározza a helyes táplálkozási formát az egyén számára.

Idegrendszeri beállítottság szempontjából így alapvetően három típust különböztetünk meg: szimpatikus paraszimpatikus egyensúlyi Mindegyik típusnak vannak alkati és pszichés jellemzői is, így megtudhatjuk az is, hogy milyen betegségekre vagyunk hajlamosabbak.

Égetőrendszer A második terület az égetőrendszer, a sejt szintű anyagcsere folyamatok. Minden sejtmaggal rendelkező sejtnek önálló anyagcseréje van.

genetikai diéta 1 kg fogyás hány kalória

Az emésztőrendszeri megközelítés lényege, hogy az alapvető makro tápanyagokat, amelyek a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok, sejt szinten milyen sebességgel alakítod át energiává. Égetőrendszeri beállítottság alapján három típust különböztetünk meg: gyorségetésű lassú égetésű egyensúlyi Égetőrendszeri szinten is az a fontos, hogy egyensúlyban legyen az energiatermelő folyamat. Ha Neked túl gyors ez a folyamat lassítania kell, ha túl lassú, akkor pedig gyorsítani kell. Ezt befolyásolja az élelmiszerek tápanyag összetétele és a tápanyag arányai is.

Táplálkozási típus és dominancia A fent leírtakból kiderül, hogy mindenkinek van egy idegrendszeri és egy égetőrendszeri beállítottsága.

Genetikai anyagcsere típus mérésről röviden és tömören | Málnárium - Több, mint fitnesz!

Ahhoz, hogy megtudd, Neked mi a táplálkozási típusod ami az alap ahhoz, hogy hogyan étkezz, össze kell vetni, hogy az idegrendszer, vagy az égetőrendszer dominál nálad jobban az anyagcsere folyamatok végbemenetelénél. Ez a dominancia elve, ami meg fogja határozni az alap táplálkozási típusodat.

genetikai diéta vacsora fogyókúra alatt

És miért jó ez? Azért, mert attól függően, hogy milyen típusba tartozol, meg lehet határozni, hogy mely élelmiszerek jótékony hatásúak, melyek semleges hatásúak, melyek ritkán fogyasztandóak, és melyek a kerülendő alap élelmiszerforrások szervezeted számára. Hormonrendszer A harmadik terület, amit figyelembe kell venni, a hormonális beállítottság. Felfedezték a tudósok, hogy bizonyos élelmiszerek elfogyasztása hatással van szervezeted endokrin hormontermelő mirigyeire.

A hormontermelő mirigyek genetikai diéta elő a szervezeted számára azokat a szükséges hormonokat, amelyekkel képes vagyk szabályozni és egyensúlyba tartani az élettani folyamataidat a növekedéstől és fejlődéstől kezdve az emésztésig, és a szaporodásig. A hormonok egyfajta kémiai üzenetközvetítőként szolgálnak az egyes szervek és szövetek között. Ezért nem mindegy, hogy szervezetünk hormonális rendszere egyensúlyban van-e vagy sincs.

A táplálkozásunknak genetikai diéta is hatása van. Ebből a szempontból négy hormontermelő mirigyet emelek ki: agyalapi mirigy; mellékvese; petefészek.

Miért nem vagyunk egyformák a táplálkozási igényeink szerint sem?

Az egyéni sajátosságok meghatározzák azt is, hogy a négy hormontermelő mirigy közül, Neked melyik a domináns hormontermelő mirigyed. Természetesen a férfiaknak csak három van. Ez alkati jellemzőket is hoz magával, ami befolyásolja, hogy milyen élelmiszerektől és hova hízol jobban. Egyénenként egy biztosan, de néha kettő, ritka esetben három domináns hormontermelő mirigy is meghatározható.

Miért fontos ez? Azért, mert ha olyan élelmiszereket fogyasztasz napi rendszerességgel, vagy nagyobb mennyiségben, ami ingerli a domináns hormontermelő mirigyedet, akkor az adott hormontermelő mirigy több hormont fog termelni.

Ez pedig kivált a szervezetedben egy átmeneti jó érzést, ad egy energia löketet. Ezek az élelmiszerek viszont egyfajta függőséget is okozhatnak, illetve döntően befolyásolják kívánós reakcióidat. Ha túl sokat eszel belőlük, akkor túlterheled a domináns hormontermelő mirigyedet.

Ha a hormontermelő mirigy túlterhelődik, akkor egy idő után át fog menni alulműködésbe, mert kifárad. Ha kifáradt, akkor nem képes a megfelelő hormon mennyiséget előállítani, és felborul a hormonális egyensúly, aminek többek között hatása van az genetikai diéta folyamatokra is, és az elhízás egyik fő okozója.

Ráadásul, ha egy hormontermelő mirigy kifárad, akkor olyan üzeneteket továbbít, hogy adj genetikai diéta testednek még több olyan élelmiszert, amellyel stimulálni tudod. De már hiába stimulálod, nem lesz képes az optimális működésre, de a kívánóság tovább erősödik. Az ördögi kör bezárul. Tehát jobb, ha ezeket az élelmiszereket is elkerülöd, mert nagyon könnyű rászokni a rendszeres fogyasztásukra és borzasztó nehéz leszokni róluk.

Mindenkinek van egy táplálkozási típusa, és mindenkinek van legalább egy hormontípusa is. A táplálkozási típus alapján mélyen belül érezhetedhogy mi jó Neked, de a hormontípus miatt pont azokat az élelmiszereket kívánod, amelyek nem jók, azaz hízást és hormonális eredetű problémákat okozhatnak. Tehát van benne igazság, de koránt sem kell olyan mereven alkalmazni. Mi ezért úgymond finomhangolásra használjuk. Tudjuk, hogy ha valakinek már megismertük a táplálkozási típusát, majd a hormontípusát, akkor melyek lehetnek azok az egyes élelmiszerek, amelyek még problémát okozhatnak a vércsoport szerinti egyéni érzékenységek miatt.

Mindenkinek lehetnek egyéni érzékenységei bizonyos élelmiszerekre. Kinek hevesebb, kinek alig észrevehető.

  1. Optimális testsúly - Genetikai alapú táplálkozás - kutyaugatasgatlo.hu
  2. Fogyás sikersztori
  3. 9 tipp ha elmúltál 40 és fogyni szeretnél
  4. A genetikai típusnak megfelelő diéta a leghatékonyabb
  5. Fogyókúra 10 hét alatt
  6. Epigenetikai sajátosságoknak megfelelő egyénre szabott táplálkozás - BodyWakes

De a jó hír az, hogy mindez az anyagcseretípus-méréssel kideríthető. Az egyes élelmiszerekre adott egyéni érzékenységet, élelmiszer intoleranciának nevezzük.

Amit érdemes még figyelembe venni Ahhoz, hogy megkapd azt a tételes élelmiszer listát, ami segít Neked eligazodni abban, hogy mi a jó a genetikai diéta számára, figyelembe kell venni az idegrendszeri, égetőrendszeri, hormonális 90 napos diéta megállt a fogyás vércsoport szerinti egyéni sajátosságaidat.

Ehhez a négy faktorhoz még hozzátartozik az is, hogy milyen a hasnyálmirigyed állapota. A hasnyálmirigy, szintén egy belső elválasztású mirigy, ami nagyon fontos szerepet játszik a szervezeted energiaháztartásában. A hasnyálmirigy termeli az inzulint és a glukagont, ami egyensúlyban tartja a vérben áramló szőlőcukor szintjét. Ha túlságosan leterheljük, akkor az szintén kifárad, és nem lesz képes megfelelő mennyiségben előállítani a szervezetünk cukorháztartását szabályozó hormonokat.

Ennek az lesz a következménye, hogy felborul az egyensúly, és kialakul a cukorbetegség. Nagyon népszerű manapság, a glikémiás index hasznáalta, ami a szénhidrátok vércukorszint emelő hatására utalnak. A köztudatban az van, hogy lehetőleg fogyasszunk alacsony glikémiás indexű GI élelmiszereket. Ez a nagyon divatos szénhidrát csökkentett diéta alapja. Ami azonban már elavult.

Nem csak azt kell figyelembe venni, hogy az adott szénhidrátban gazdag élelmiszer mennyire emeli meg genetikai diéta vércukor szintet, hanem azt is, hogy milyen tartósan. Ezt glikémiás terhelésnek nevezzük GTami a glikémiás index tovább fejlesztett változata.

A szervezet szénhidrát toleranciájának mérésével fel lehet térképezni azt, hogy a hasnyálmirigyed mennyire leterhelt. Ha túl van terhelve, fogyókúrás joghurtok a szénhidrát tolerancia mutatónk alacsony lesz.

Ha a szénhidrát tolerancia mutatód alacsony, akkor azonnal tehermentesíteni kell a hasnyálmirigyedet, és szervezeted szénhidrát igényét olyan élelmiszerekkel kell fedezned, amelyeknek a glikémiás terhelése alacsony, nem pedig genetikai diéta glikémiás indexe. Ha ezt időben megteszed, akkor a tehermentesített hasnyálmirigy regenerálódni kezd és idővel visszaáll a normális működésbe, azaz a megfelelő mennyiségű inzulint és glukagont fogja tudni előállítani, aminek segítségével szervezeted cukorháztartása optimalizálódni fog.

Ha valakinek alacsony a szénhidrát toleranciája, akkor az élelmiszer listájában, a szénhidrátokban gazdag élelmiszerek kategóriájából nagyrész olyanokat kell választani, amelyeknek a glikémiás terhelése alacsony. A 4 faktor vizsgálatával állítható össze az a genetikai és egyedi sajátosságoknak is megfelelő részletes élelmiszer lista, ami alapján az ember megtudhatod, hogy melyek azok az élelmiszerek, amelyek számodra az anyagcsere egyensúlyod alapján jótékonyak, semleges hatásúak, vagy ritkán fogyasztandóak, netán kerülendőek.

Az egészséges táplálkozás 5 kulcslépése Az első lépés az ALAPANYAG kiválasztása Az első lépés leegyszerűsítve az egészséges táplálkozás útján az, hogy edd azt, ami sejt szinten jó, tehát az alapanyag kiválasztás! Ezt hívjuk tápanyagaránynak. A fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok genetikai diéta úgynevezett makro tápanyagok, amelyek energiát adnak a genetikai diéta, elengedhetetlenek szervezeted optimális működéséhez és többek között ezekből épülnek fel sejtjeid.

Majdnem minden élelmiszer tartalmaz fehérjéket, zsírokat és szénhidrátokat, de különböző arányban. Ezért megkülönböztetünk fehérjében gazdag, zsírokban gazdag és szénhidrátokban gazdag élelmiszereket.

Az egészséges táplálkozás második aranyszabálya kimondja, hogy minden étkezésnél be kell vinnünk mind a három kulcsfontosságú makro tápanyagot! Ha ezt nem tesszük meg, akkor tápanyag hiányos állapotot fogunk előidézni a testünkben.

Vond meg a szénhidrátokat és fogyni fogsz… Nem igaz! Átmenetileg lehet, hogy a test lead pár kilót, amit egyébként nagyrész izomból fog elveszíteni, de hosszú távon ez nem fenntartható, mert felborítja a sejtanyagcsere egyensúlyát. Folyamatosan vita tárgya, hogy mi az optimális az emberi test számára.

Számos kutatás és tudományos publikáció jelent meg már erről. Az orvosok és táplálkozási szakemberek is különböző állásponton vannak ezzel kapcsolatban. Akkor mi a genetikai diéta, mi a jó? A válasz nagyon egyszerű. Ebben sem vagyunk egyformák. Azon túl, hogy 15 napos smoothie diéta különböző élelmiszerek elfogyasztására különbözőképpen reagál a testünk, a tápanyag arányok bevitele tekintetében is eltérőek az igényeink.

Ez pedig összefüggésben van a már korábban leírt idegrendszeri és emésztőrendszeri egyéni beállítottsággal, azaz a táplálkozási típussal. Ha egyszerűsíteni akarjuk a dolgot, hiszen az egyszerűség az egyik legfontosabb eszköze a megértésnek, akkor a dominancia elve alapján három főtípust határozhatunk meg: egyensúlyi típus; fehérje típus; szénhidrát típus.

Lefogyni, jól kinézni, fitten, egészségesen élni, a sportban sikereket elérni mindenki szeretne. De nem mindenkinek sikerül, még akkor sem, ha mindent megpróbál. A kudarc oka a génekben lapulhat, és a sikeré is.