A helyes táplálkozás alapjai hosszútávfutóknak

Futók diétája

Tartalom

    Ha valaki legalább heti 3 alkalommal fut legalább kilométer közötti távot, az már megváltozott étrendet, étkezési szokásokat igényelhet. Rendszeres sporttevékenység mellett nem szabad drasztikusan diétázni és amúgy semám óriási mennyiségű étel elfogyasztása sem szükséges, mert hiába futunk, a túl magas kalóriabevitel bizony hízáshoz fog vezetni. A gyorsan felszívódó szénhidrátot tartalmazó banán futás előtt vagy után is jó választás lehet a futóknak Fotó: Shutterstock Nincs szükség eszelős kalóriaszámolgatásra, ám arra ügyelni kell, hogy mikor, milyen minőségű ételeket, milyen arányban fogyasztunk.

    magyar sztárok fogyása

    Általános szabály, hogy szétválasztó diéta vélemények futás előtt két órával érdemes utoljára enni, futás előtt közvetlenül már nagyobb étkezés nem javasolt, maximum fél órával korábban egy banán vagy más gyorsan felszívódó szénhidrát.

    Ha este futunk, napközben nem szabad éhezni, ügyelni kell arra, hogy a szervezetnek egész elegendő energiája legyen.

    Lesd el a trükkjeit! Ilyen egy futóbajnok diétája MME Természetesség, immunerősítés, megfelelő energia-bevitel és tiszta étrend-kiegészítők — így foglalható össze röviden Dr. Lubics Szilvia ultrafutó bajnok sportdiétája.

    Futás után egy órán belül vigyünk be tápanyagban gazdag ételt a szervezetünkbe. Nem kell nekiülni azonban egy púpozott tányér pásztortarhonyának, a mennyiségre és minőségre futók diétája is figyelni kell! A rendszeresen és komolyan futók számára nagyon fontos a jó minőségű szénhidrátok fogyasztása.

    fogyókúra bentlakással

    Fontos, hogy ezek hosszan felszívódóak legyenek, mint például a teljes kiőrlésű termékek, a zabpehely vagy a barna rizs. Az étrend kis mértékben, de tartalmazzon minőségi zsiradékot, például olívaolajat vagy olajos magvakat.

    mibiomi patches gyakori kérdések

    Minimálisan ennyire szüksége van a szervezetnek, hiszen vannak olyan vitaminok és tápanyagok, amelyek zsírban oldódóak.

    A futók étrendjére is igaz, hogy érdemes kerülniük a telített zsírsavban gazdag, úgynevezett üres kalóriákat, mint a chips, az olajban sült ételek, készételek.

    slimist étrend

    Rendkívül fontos a megfelelő fehérje fogyasztása is, amely szintén legyen jó minőségű. Ennek azért van jelentősége, mert a fehérjék elősegítik a szervezet regenerálódását, az izmok épülését. Olyan fehérjéket javasolt választani, amelyek viszonylag zsírszegények. Tehát jó fehérjeforrás lehet a sovány csirke- vagy pulykahús, időnként a sovány vörös hús is, valamint a hal, a zsírszegény tej, a túró és a hüvelyesek.

    rostszegény diéta

    Amennyiben edzésbe kezdünk, mérjük rendszeres a testsúlyunkat. Ha fogyni szeretnénk, de a kilók héten belül nem indulnak el lefelé, vegyünk vissza egy futók diétája a szénhidrátfogyasztásból.

    • Írta: Váczy Anikó Futóként sosem lehet elég tanácsokból az edzésekhez, megfelelő diétás trükkökből, lelkesítő ötletekből és inspiráló sztorikból.
    • Hogyan fogyj karról