Ezt gondold végig mielőtt fogyókúrába kezdesz! :: Nordicwalkingalapok

Fogyás nordic walkinggal

Ajándékkártya Nordic walking és a zsírégetés ABC-je Ahhoz, hogy a szervezet a felhalmozott zsírréteget kezdje felhasználni, rendszeres és hosszabb ideig tartó mozgás szükséges.

fogyás nordic walkinggal

Ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban tudjuk felvenni a harcot a zsírpárnák ellen, ismernünk kell saját zsírégető célzónánkat, amit a percenkénti pulzusszámunk ad meg. Ezt az alábbi egyszerű számítással tudhatjuk meg: Férfiaknál:Nőknél — életkor x 0,60 és 0, A kapott két érték között van a zsírégető zónánk.

fogyás nordic walkinggal

Fontos, hogy annak, aki valóban fogyni szeretne, minimum 60 perc, de inkább ennél több időt kell edzenie és edzésének nagy részét ebben a pulzuszónában kell eltöltenie. Tehát az ideális pulzusszám ebben az esetben és között van.

Hatályos:

Törekednie kell arra, hogy pulzusát minél több ideig ezek között az értékek között tartsa. Miért fontos 60 percnél többet mozogni?

fogyás nordic walkinggal

A mozgás során az első perc alatt zsírfelhasználás nem történik, csak a cukor és szénhidrát raktárakat alakítja át a szervezet energiává. Így csak az ezután következő időről beszélhetünk zsírégetésről — miután kiürültek a cukorraktárak, ezután nyúl a szervezet a zsírraktárakhoz a zsír lebontása 2,5x több energiát igényel a szervezettől, mint a szénhidrát és a fogyás nordic walkinggal lebontása.

Nordic walking 50 felett

Így érthető, hogy csak a teljes cukor és szénhidrát raktárak kiürítése után kezdődik meg a zsírlebontás. A zsírból lassabban tud energiát nyerni szervezetünk és jóval fárasztóbb is számára, viszont a készletek szinte kimeríthetetlenek.

fogyás nordic walkinggal

Egy átlagember testének zsírtartalma elméletileg 20 maraton lefutására elegendő energiát biztosít. A tökéletes anyagcsere folyamatokhoz elengedhetetlen az oxigén jelenléte, amit megfelelő mennyiségben csak a zsírégető célzónánkban képes felvenni a szervezetünk.

fogyás nordic walkinggal

Akik már kipróbálták:.