Magas fehérjetartalmú ételek listája súlyvesztéshez

Fehérjedús étrend. Fehérjedús táplálkozás

Szakértőnk, Szarka Dorottya dietetikus írása A fehérje diéta igen méltó helyet foglal el a legnépszerűbb diéták rangsorában, nem véletlenül!

fehérjedús étrend

A helyesen összeállított étrend hatékonyan működik, hiszen a tápanyagok szénhidrát, zsír, fehérje aránya, elosztása megváltozik a szokásoshoz képest: alacsonyabb lesz a szénhidrát- és a zsírbevitel, de nő a proteinfogyasztás. Ha az elsődleges energiaforrást, a szénhidrátot csökkentjük táplálkozásunk során, a szervezet kénytelen saját raktáraihoz, a zsírraktárakhoz nyúlni.

Miért hatékony a fehérjedús étrend, ha fogyni szeretnél?

Teszi mindezt akkor, ha elegendő fehérjét veszel magadhoz! Máskülönben az izmaidból fogysz! A fehérje diéta buktatóiról, helyes kivitelezéséről már volt szó egy korábbi cikkemben.

fehérjedús étrend

Most mutatom, hogyan csináld jól a gyakorlatban! Rövid összefoglalás A jól összeállított magas fehérjetartalmú diéta nagy előnye, hogy nem szükséges drasztikus módon csökkenteni a szénhidrát-fogyasztásod, tehát lesz erőd, energiád, sőt, még sportolni is tudsz mellette.

  • 12 órás diéta
  • Diéta olcsón

Röviden: nem kell éhezni, és alapvetően egyszerű követni. Vedd figyelembe a leggyakoribb tévhiteket!

Fehérjedús ételek

Bármibe is kezdesz, előtte mindig tájékozódj! A fehérjék nem kalóriamentes tápanyagok, 1 grammjuk 4,2 kcal-t fehérjedús étrend.

fehérjedús étrend

Ha csak a fehérjebeviteled növeled, de a szénhidrát és a zsír arányain nem változtatsz, az ellenkezőjét éred el: hízni fogsz. Ez a fájó igazság.

Pulykahús fogyasztásával elkerülhető a hirtelen vércukorszint-csökkenés. Válaszd a bőr nélküli mellfilét, ugyanis ez tartalmazza a legkevesebb zsírt. Menütipp: Készíts ebédre egy finom pulykahúsos szendvicset teljes kiőrlésű kenyér, zöldsaláta és paradicsom hozzáadásával. Amellett, hogy fehérjében gazdag, bőségesen megtalálható benne a kalcium is, hiszen grammban 69 milligramm kalcium van, ami elengedhetetlen a csontok épüléséhez. Menütipp: Fogyassz el reggelire egy adag cottage cheese-t egy szelet teljes kiőrlésű kenyérrel, zöldpaprikával, kígyóuborkával.

A tojás, a tej, tejtermékek, a halak, tengeri élőlények, egyéb húsok is sok proteint tartalmaznak, de még egy vegán étrendet is össze lehet fehérjedúsan állítani. Az étrend lényege tehát az lesz, hogy kevesebb szénhidrátot, zsírt, de több fehérjét fogsz enni!

fehérjedús étrend

Minden étkezésed tartalmazzon teljes értékű fehérjét vegyes táplálkozás esetén állati eredetű fehérjét, vegánoknál össze kell kombinálni! További gyakorlati tanácsok A napi fehérjebevitelbe a gabonákból, magvakból, egyes zöldségekből származó fehérjék is fehérjedús étrend, nem csupán a hús, hal, tojás, tej, tejtermékek! Meglepődsz majd, mennyi proteint tartalmaz pl.

fehérjedús étrend

Növényi fehérjével pedig még a vesédet sem terheled annyira! A megemelt fehérjebevitelhez viszont sok esetben étrend-kiegészítő proteinpor alkalmazására van szükség. Túlzásba ne vidd: napi 1 adag elég.

fehérjedús étrend

Válassz hozzáadott cukortól menteset! Pontos kalória- zsír- szénhidrátértéket nehéz adni, hiszen nem mindegy, mennyi zsiradékot használsz főzéshez; milyen zsírtartalmú tejtermékeket használsz, illetve hogy megfelelő-e számodra a köretmennyiség.

Krémes, omlós, és még finom is. Szerintem jobb, mint a boltban kapható, nagyobb, olcsóbb. Nálunk nagyon közkedvelt, a gyerekek kérésére és nagy örömére gyakran készítem el. Sőt: Szervezeted több energiát fogyaszt el a megemésztésük során, mint amennyit beviszel az elfogyasztásukkal. Delicious protein shake recipes aka protein packed smoothies that are perfect for weight loss and clean eating.

Természetesen nem szükséges minden ebédre, vacsorára más-mást enned, én csak egy változatos, inspiráló étrendet igyekeztem összeállítani. Ha maradsz a hagyományos rozskenyérnél, adalékanyagmentes teljes kiőrlésű s ha lehet, valódi kovászolt kenyérnél, az is rendben van!

Fehérjedús leves tojásból-szálkásító étrend