OKOSTÁNYÉR® – Új magyar táplálkozási ajánlás

Diéta okostányér

A szakmai szervezet az ajánlásban a legfrissebb tudományos eredményeket figyelembe véve azt határozta meg, hogy a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz naponta milyen élelmiszercsoportoknak hús, tej, kenyér, zöldség, gyümölcs milyen arányban kellene a tányérunkra kerülnie.

kiegyensúlyozott étrend minta

A honlap felépítése az ajánlásoknak megfelelően két nagy csoportra összpontosít, a felnőttekre és a gyerekekre. A honlap több olyan modullal, funkcióval is rendelkezik, mely az egészséges táplálkozás iránt elkötelezett felnőttek és gyerekek is segítségül hívhatnak étrendjük megtervezéséhez.

Az OKOSTÁNYÉR megmutatja, mit kell ennünk egy nap!

Ahhoz, hogy energia-egyensúlyunk ne boruljon fel és ideális esetben testtömegünk változatlan maradjon, vagy ha kell, korrigálni tudjuk, nem árt, ha tisztában vagyunk testtömeg indexünkkel. Az úgynevezett Body Mass Index BMI az a mutató, mely eligazít az optimális testtömeg, a túlsúly vagy az elhízás kategóriai között, az okostanyer.

A gyerekek fejlődését az úgynevezett percentilis módszeren alapuló grafikonok segítségével követhetjük, erről bővebben ide kattintva olvashatnak! Amennyiben súlyvesztésre törekszünk vagy egészségesek szeretnénk maradni, akkor tovább kell számolnunk!

A diétázás pszichológiája. Miért buknak el sokan már a diéta kezdetén? Hogyan kezdj bele?

A napi energiaszükséglet meghatározásánál az első diéta okostányér az alapanyagcsere kiszámítása, melynél figyelembe szükséges venni a nemet, az életkort és az aktuális testtömeget. A szervezetnek bizonyos energiamennyiségre feltétlenül szüksége van az alapvető életfunkciók ellátásához.

Okos tányér – mintaétrend a tudatos táplálkozásért

A napi energiaszükséglet kiszámításánál az alapanyagcserét kell alapul venni, s megszorozni azt a fizikai aktivitás függvényében az életvitelünknek és nemünknek megfelelő faktorral. A honlap segítségével az MDOSZ egy a felnőttekre és egy gyerekekre specializált energia-igény kalkulátort is elérhetővé tett, így az adatok rögzítése után azonnal láthatóvá válik, naponta milyen mértékű diéta okostányér ajánlott számunkra.

fogyás kalóriaszámolással

A gyerekek számára készült energiaigény kalkulátor kiegészül egy úgynevezett élelmiszer adagolási útmutatóval is, mely az ajánlott kalóriabevitelnek megfelelően konkrét tanáccsal szolgál arra, hogy élelmiszer típusonként miből, mennyit kell enniük a fiataloknak. Nemcsak a minőség, hanem a mennyiség is számít!

okostanyer.hu – Kattints, próbáld ki!

Az okostanyer. A gyerekek számára is készül egy-egy úgynevezett képes élelmiszer adagolási útmutatómely hétköznapi tárgyakkal szemlélteti és érthetővé teszi a sokszor megfoghatatlannak tűnő fogalmat.

A felnőttek esetében az egyes étkezésekre ajánlott adagok méretét foglalták össze a szakemberek.

Receptversenyre érkezett receptek beküldői közül kiválasztottuk a legjobbakat. A zsűri nem volt egyszerű helyzetben, hiszen több ötletes, egészséges alkotás született a konyhákban, melyekről sok szép kép is készült. Minden ételt a szívünk számára kedvező alapanyagokból és ételkészítési technikával alkottak meg a résztvevők. Érdemes mindet kipróbálni! A receptek itt olvashatóak.

A www. Az egészséges, kiegyensúlyozott étrend legfontosabb szabálya a változatosság.

OKOSTÁNYÉR® – Új magyar táplálkozási ajánlás

Akkor táplálkozunk helyesen, ha valamennyi alapvető élelmiszercsoportból minél többfélét fogyasztunk a megfelelő arányban.

Semmi sem tilos tehát, mindent lehet enni, csak a mérték a lényeg.

diéta étrend

A tányér és ezzel együtt az diéta okostányér mérete döntő! Egyrészt egy kisebb tányéron a kevesebb sem tűnik olyan kevésnek, másrészt ugyanaz az adag étel szétterítve ahol lehetséges sokkal többnek látszik a tányéron, mint egy kis halomban tálalva.

Okostányér – Így a legegyszerűbb követni a diétát

Válasszunk tudatosan, amikor van rá módunk. Lassan együnk, minden falatot alaposan rágjunk meg, és adjuk át magunkat az evés örömének.

Az okostányér segíthet a megfelelő étrend összeállításában. Az egészséges táplálkozás nem a lemondásról szól, kulcsa a változatosság, melyben minden élelmiszer helyet kaphat ésszerű adagokban. Napi élelmünk felét ajánlott zöldségek és gyümölcsök formájában elfogyasztanunk. A burgonya nem számítható be a javasolt napi zöldségmennyiségbe. Miért van szükség táplálkozási ajánlásokra?

Kattints egészségedért!