Hogyan csináld?

8/16 diéta

Írta: B Z Az időszakos böjt Intermittent fasting — IF névre hallgató táplálkozási módszer egy évek óta létező fogyókúra, melynek több típusa is van. A legújabb variációja a elnevezést kapta, és a lényege, hogy egy 8 órás időintervallumban eszünk csak, majd 16 órán át egyáltalán nem viszünk be táplálékot. Mi is az a diéta?

Fenyvesi Zsófia A gyerek nem akar táborba menni, annyira fél a koronavírustól: ez a nyár más lesz, mint a többi Tizenhat órán át megtartóztatod magad, majd nyolc órán keresztül korlátok nélkül eszel — ez az alapja a most rendkívül népszerű diétának, ami szigorú, mégis viszonylag könnyen tarható, és hívei szerint nagyon eredményes.

Hívei szerint a legjobb módszer a 8/16 diéta, ha a nap egy adott szakában megkötések nélkül lehet étkezni, a fennmaradó időben viszont nem eszünk semmit.

Studies show intermittent fasting supports sustainable weight loss and weight management. Úgy tervezték, hogy elszámoltatható legyen a célok elérése érdekében. Akár új vagy az időszakos böjtölésben, vagy tapasztalt a ketózisban, a LIFE böjt segíthet céljaid elérésében. Egyszerűsített, szakaszos böjtkövetővel a LIFE Böjt több millió felhasználónak segített lefogyni, szakértői edzőkhöz jutni és kapcsolatba lépni a világ minden tájáról érkező böjtökkel. Tartalmaz egy beépített tanulási könyvtárat, kutatáson alapuló cikkekkel és tippekkel kezdőknek, tapasztalt intermittáló böjtölőknek és keto, OMAD, CICO vagy alternatív napi böjtölő életmód gyakorlása közben böjtölőknek - ingyen!

Az Elemental szerzője abban segít, hogyan állj át sikeresen erre a különleges diétára. Követői szerint ez a fajta diéta sokkal hatásosabb, mint a különböző típusú táplálékok megvonásával járó étrendek, és nem utolsósorban jót tesz az egészségnek például kordában tartja a vérnyomást és növeli az inzulinérzékenységetde természetesen itt is vannak ellenzők, akik kételkednek az eredményességében.

Akárhogy is, nem mindenkinek 8/16 diéta felhagyni a megszokott rutinnal és átállni egy teljesen újfajta időbeosztásra.

atkinson diéta

Carolyn Williams dietetikus szerint a fő probléma, hogy a legtöbb ember hozzászokott a reggeli-ebéd-vacsora rutinhoz, és inkább étrend diétázóknak óráját nézi, mintsem hogy az éhségérzetére hallgatna. Kutatások szerint 66 napba telik, mire gyökeret ver bennünk egy új szokás, ezért fontos kitartónak lenni, de az is igaz, hogy sokan azt mondják, egyáltalán nem volt nehéz az átállás.

5 napos intenzív fogyókúra

Az is könnyebbség ugyanis, ha mindenki maga határozza meg, hogy a saját nyolcórás étkezési ablaka pontosan mikor legyen. Van, aki egyszerűen kihagyja a reggelit, délben eszik először, és akkor este nyolcig szabad a pálya. A 10 és 18 óra közötti étkezési ablak is elég gyakori, de aki szeret bereggelizni, az választhatja a 8-tól 16 óráig terjedő időszakot is — ekkor a vacsoráról kell lemondania.

diéta táblázat

Nyugodtan kísérletezz Igyekezz pozitívan gondolkodni, és ha nehéznek érzed a böjtöt, tereld el a figyelmed a diétáról munkával vagy más elfoglaltságokkal. A böjtölés nem új jelenség, a történelemben különböző okokból választották a koplalást, a vallási és politikai indokoktól kezdve bizonyos betegségek gyógyításáig.

Intermittent Fasting: Transformational Technique - Cynthia Thurlow - TEDxGreenville

Ez szintén motivációt adhat, és enyhítheti a negatív érzéseidet. Végezetül: nyugodtan kísérletezz. Nyugodtan próbálkozz ezzel és hasonlókkal inkább, ha úgy érzed, hozzád jobban passzol.

Most ez a fogyókúra visz mindent! Máris mutatjuk, mi is ez. Mit jelentenek a számok? Az időszakos böjt ezen formája szerint a nap 16 órájában kell teljes böjtöt tartani, a fennmaradó 8 órában viszont korlátozás nélkül lehet étkezni. A 8 órás időszakot érdemes a nap közepére időzíteni, például 10 és 18 óra közé.